2015(e)ko azaroaren 3(a), asteartea

Hau da marka hau!




Kontsumismoaren kultura da gure kultura globalaren kapatako bat. Globalizazioa eta norbanakook erlazionatzeko eratako bat kontsumismoaren hedapena da. Produktu edo zerbitzu bati marka baten izena ematea da erlazio horren adierazpen garrantzitsuenetarikoa. (Castells, 2009).

Marka inork aipatzen ez duen produktu edo zerbitzu bati buruzko ideia edo kontzepzioa da. Enpresa, erakunde eta pertsonentzat identitatearen eraketa instrumentala da eta horretarako estrategia ezberdinak dituzte.

Markari buruzko definizio eta kontzepzio ezberdinetatik haratago, marka erlazio bat eratzeko modu bat da. Gure kulturan ideiak merkantzia dira. Virginek adibidez 20-30 urteko pertsona indibidualista, ez konformista, managaitz batekin konektatu nahi du,  beraien mezuetan ideia hori igorriz. Demokrazia eta iraultza bezalako ideiak publizitatearen edukiaren parte dira.

Marken erronka nagusiena giza interakzioan sorturiko testuingurua ulertzea da, gizartea azken finean, hartu eman ahal den eta iraunkorrenak lortzeko. Markaren helburua kalitatezkoa eta bizia izango den interakzioa lortzea da honela  produktu eta zerbitzuekiko zintsotasuna izan dezagun gure kontsumoa gauzatzeko orduan.

Markek emozioen munduan eta identitate pertsonalaren osaketan parte hartu nahi dute,  bi elementu horiekin elkar eragingo duten testuinguruak sortuz eta eraikiaz. Pertsonaren behar emozionalak dira marken abiapuntua. Alde batetik pertsonalitateari esanahia emanez, hau da pertsonak bere buruaz duen kontzeptua osatuz eta bestetik emozioen testuinguru bat sortuz. Pertsonen esperientzietan parte izango dira markak. Beldurra, arriskua, poza bizi ditugunean gurekin batera izango dira markak.

Marken bigarren abiapuntua interakzioan sorturiko esanahiak eta sinboloak instituzionalizatzea izango da kultura propio bat sortuz eta hauek erreferentziazko ikonoak bihurtuz beste pertsona edo komunitateentzat. Hegemonia lortzea izango da marken azken helburua kontsumoko gizarte kapitalistan, beraien produktu eta zerbitzuak kontsumitzeko.

Nola deskonektatu? Hori da gure buruari egiten diogun galdera. Gure bizitzako edozein alorretan sartzen dira markak. Kontsumitzaile izatetik haratago  pertsonak, hiritarrak ere bagara eta gure espazioak behar ditugu. Espazio publikoak berreskuratu eta gure askatasuna aldarrikatuko duten komunitateak sortu eta eraikitzen joan behar dugu. Kontsumo alorrean autokontsumoko komunitateak sortuz, aisialdian pertsonen garapen integrala dakarten ekintzak burutuz eta monetarizaziotik aldenduz.

Gakoa egunero kontsumitzen dugunaren kontzientzia hartzea da eta geure buruari benetan zoriontsu bizitzeko zer behar dugun galdetzea da. Baina galdera horri erantzuteko gure zerebroa reseteatu behar dugu. Jasotzen ditugun mezu guztiak gure arlo emozionala baldintzatuta bait dute eta hori erabakiak hartzeko orduan determinatzailea da.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Proiektu berri baten murgildurik

 Aurreko sarreran nire lan bilaketa prozesua proiektu sozialago batetara bideratu nahi nuela komentatu ondoren, hemen natorkizue zertan nabi...