Kontsumismoaren
kultura da gure kultura globalaren kapatako bat. Globalizazioa eta
norbanakook erlazionatzeko eratako bat kontsumismoaren hedapena da. Produktu
edo zerbitzu bati marka baten izena ematea da erlazio horren adierazpen garrantzitsuenetarikoa.
(Castells, 2009).
Marka
inork aipatzen ez duen produktu edo zerbitzu bati buruzko ideia edo kontzepzioa
da. Enpresa, erakunde eta pertsonentzat identitatearen eraketa instrumentala da
eta horretarako estrategia ezberdinak dituzte.
Markari
buruzko definizio eta kontzepzio ezberdinetatik haratago, marka erlazio bat
eratzeko modu bat da. Gure kulturan ideiak merkantzia dira. Virginek adibidez
20-30 urteko pertsona indibidualista, ez konformista, managaitz batekin
konektatu nahi du, beraien mezuetan ideia
hori igorriz. Demokrazia eta iraultza bezalako ideiak publizitatearen edukiaren
parte dira.
Marken
erronka nagusiena giza interakzioan sorturiko testuingurua ulertzea da,
gizartea azken finean, hartu eman ahal den eta iraunkorrenak lortzeko. Markaren helburua kalitatezkoa eta bizia izango den interakzioa lortzea da honela produktu eta zerbitzuekiko zintsotasuna izan dezagun gure kontsumoa gauzatzeko orduan.
Markek emozioen
munduan eta identitate pertsonalaren osaketan parte hartu nahi dute, bi elementu horiekin elkar eragingo duten testuinguruak
sortuz eta eraikiaz. Pertsonaren behar emozionalak dira marken abiapuntua. Alde
batetik pertsonalitateari esanahia emanez, hau da pertsonak bere buruaz duen
kontzeptua osatuz eta bestetik emozioen testuinguru bat sortuz. Pertsonen
esperientzietan parte izango dira markak. Beldurra, arriskua, poza bizi
ditugunean gurekin batera izango dira markak.
Marken bigarren abiapuntua interakzioan sorturiko
esanahiak eta sinboloak instituzionalizatzea izango da kultura propio bat
sortuz eta hauek erreferentziazko ikonoak bihurtuz beste pertsona edo
komunitateentzat. Hegemonia lortzea
izango da marken azken helburua kontsumoko gizarte kapitalistan, beraien produktu
eta zerbitzuak kontsumitzeko.
Nola
deskonektatu? Hori da gure buruari egiten diogun galdera. Gure bizitzako edozein
alorretan sartzen dira markak. Kontsumitzaile izatetik haratago pertsonak, hiritarrak ere bagara eta gure
espazioak behar ditugu. Espazio publikoak berreskuratu eta gure askatasuna
aldarrikatuko duten komunitateak sortu eta eraikitzen joan behar dugu. Kontsumo
alorrean autokontsumoko komunitateak sortuz, aisialdian pertsonen garapen
integrala dakarten ekintzak burutuz eta monetarizaziotik aldenduz.
Gakoa egunero kontsumitzen dugunaren kontzientzia
hartzea da eta geure buruari benetan zoriontsu bizitzeko zer behar dugun galdetzea
da. Baina galdera horri erantzuteko gure zerebroa reseteatu behar dugu.
Jasotzen ditugun mezu guztiak gure arlo emozionala baldintzatuta bait dute eta
hori erabakiak hartzeko orduan determinatzailea da.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina